Wednesday 2 March 2011

Cheritera harianku episod 1 :)

hye hoi . kerja aku bermula dengan baik sekali . budak budak pun tak banyak kerenah . setakat lari lari keliling kelas tu , memang dah tu yg diorang suka buat . just let them be ! yg syok nye , aku teruja giler bapak bila budak yg tak boleh cakap akhirnya boleh bercakap . ok la , walaupun sikit sikit . ''kakak2 , nak shower'' . bijak betul si danish nie . ada sorang budak nie nama die nur faraheyah sofea . panggil dia yaya jep . nak suruh ngaji memang tak nak , tapi bila baca abc nak pulak ! dah la comel gler , ciap cakap loghat klate tu ! ingat senang nak jompa ke ??!! HAHA . Yaya nie ade dua orang adek kembar laki . aku ugut die senang je , aku cakap camni ''kalau yaya tak nak duduk diam , nanti akak ambekadek addam boleh ? '' terus dia duduk deh . haha , tau takut ! sorang lagi ni plak nama die aisyah . ngaji ngan baca abc ok , pandai . lepas dah abes je terus panjat panjat kat tepi tingkap ! puas dah aku maarah , kejap je , pastu buat lagi . hai~ budak budak . HAHA ! yg nie pulak cter budak yg bernama e'in . nama sebenar dia nur qaseh khairina . fuh ! nama bukan main sedap lagi , comel pun memang comel . suara die kecik je . yg nie pun takut aku ambek adek die bawak balek umah . padahal , umah die pun aku tak tau kat mane . huhu~e'in nie mmg bijak ! baca abc pun memang pandai , padahal diorang semua ni baru 4 tahun ! empressive ! make my job easier ! hehehe bila die bace abc kan , tiba huruf U je , gambo untuk huruf U ular . tapi die bukan sebut ular pun . sie baca camni " u - ulau '' hahahahaha . cam orang melaka pulak la budak nie . haish~ penat memang penat ! tapi aku pun dapat cari pengalaman sambil sambil isi masa lapang A.K.A belajar jaga anak ! hahaha .. ok lah korang , sampai sini dulu citer aku , nanti ade story baru aku moly la kat korang ya ! muah tok korang ! tatatititutu~~

No comments:

Post a Comment